Visuele identiteit
Wat is een visuele Identiteit?
Visuele identiteit is een term die verwijst naar de visuele elementen die worden gebruikt om een merk, bedrijf of organisatie te vertegenwoordigen en te communiceren. Het omvat de verschillende visuele middelen, zoals het logo, kleurgebruik, typografie, beeldtaal en grafische elementen, die samen de huisstijl en een herkenbaar en onderscheidend merk creëren. Het laat zien waar jouw organisatie voor staat en is een visuele vertaling van de merkidentiteit en de positionering van jouw bedrijf.
Staat jouw organisatie voor de volgende uitdaging?:
- Jullie willen je uitstraling aanpassen (evolutie) of vernieuwen (revolutie)
- De bestaande visuele uitstraling sluit niet meer aan bij de huidige tijd
- De visuele uitstraling past niet meer bij de (vernieuwde) organisatie
- Klanten associëren jullie uitstraling niet met wat het bedrijf doet
- Jullie bedrijf is helemaal nieuw en mag een herkenbare uitstraling krijgen
Onze aanpak
We faciliteren voor een aantal van jullie collega’s een interactieve sessie, om de uitgangspunten te bepalen. De merkidentiteit, propositie en positionering zijn hierin altijd het vertrekpunt. Tijdens deze interactieve sessie maken we gebruik van bewezen methodieken, zoals het identificeren van het archetype. We kunnen hierdoor een krachtige visuele identiteit creëren die herkenbaar is en de waarden uitstraalt die het merk wil overbrengen. Tijdens de presentatie delen we niet alleen het nieuwe logo, maar ook verschillende impressies waarin de strategische uitgangspunten terugkomen. Dit geeft een goed beeld van hoe de communicatie er uiteindelijk uit kan zien.
Het resultaat van een sterke visuele identiteit:
- Een sterk merk dat jouw (potentiële) klanten herkennen
- Een grote merkbekendheid voor jouw bedrijf
- Het laat op een visuele manier zien waar je bedrijf voor staat
- Jouw bedrijf straalt professionaliteit uit en wekt vertrouwen
- Het laat jouw unieke eigenschappen zien, waarmee je onderscheidend bent
Dit leveren we op:
- Logo – Jouw bedrijf gevat in een woord- en/of beeldmerk
- Typografie – Een herkenbaar lettertype
- Kleurgebruik – Herkenbare kleuren voor jouw bedrijf
- Grafische elementen – Zoals vormen en/of afbeeldingen
- Visuele impressies – Die laten zien hoe jouw communicatie kan werken
- Huisstijl – Bovenstaande elementen vormen samen de huisstijl van jouw bedrijf
Wat kan INC hierin betekenen?
Onze strategen en ontwerpers vormen samen met jullie team de uitgangspunten voor de nieuwe of aangescherpte visuele identiteit. Het is niet altijd nodig om een compleet nieuw logo te maken, we kunnen eventueel ook voor een evolutie of ‘redesign’ gaan, om je bestaande merk in een nieuw jasje te steken. Wil je toch een complete ‘rebranding’ dan ontwerpen we heel graag jouw woord- en/of beeldmerk, typografie, kleurgebruik en grafische elementen. Zodat jouw merk uitstraalt waar je bedrijf voor staat.