Merkidentiteit
Sterke merken weten waar ze voor staan en waarvoor ze het doen. De merkidentiteit omvat alle drijfveren die bepalen wie je merk is, waar je naartoe wilt en wat je bekent voor anderen. Zodat je daar vervolgens in alles wat je doet, doelgericht aan kunt bouwen. Het geeft sturing aan de mensen die er werken en het beleid dat gevoerd wordt. Een goede merkidentiteit is voor iedereen te begrijpen en werkt als een kompas voor beslissingen. De centrale vraag is: Waar staan we voor en wat willen we bereiken?
Staat jouw organisatie voor de volgende uitdaging(en)?
- Wij vinden het moeilijk de essentie of het DNA van ons merk uit te dragen.
- Wij kunnen ons bedrijf en ons product of diensten niet in enkele woorden uitleggen.
- Het lukt niet om vast te leggen waar we als organisatie naartoe willen.
- We willen de koers van ons bedrijf vertalen naar een inspirerend en begrijpelijke identiteit.
Een goede merkidentiteit vertelt waar je organisatie voor staat, is duidelijk en bovenal voor iedereen te begrijpen. Een merk waar mensen en organisaties zich aan willen verbinden en zich mee kunnen identificeren. Want het beschrijft wie je bent, wat je drijft en wat je betekent voor anderen.
Onze aanpak
In iedere sector is een goede merkidentiteit belangrijk. Om inzicht te krijgen in jullie bedrijf en de context waarin jullie actief zijn, organiseren we interactieve sessies waarin jullie een belangrijke bijdrage leveren. Op deze manier dragen jullie teamleden actief bij aan de ontwikkeling van een nieuwe merkidentiteit, wat uiteindelijk leidt tot een groter draagvlak en meer betrokkenheid. In samenspraak met jullie testen we de merkidentiteit bij medewerkers, partners en klanten, zodat we feedback kunnen verzamelen en verwerken. Op deze manier weten we zeker dat de kern van jullie merk in de merkidentiteit wordt weergeven.
Het resultaat van een sterke merkidentiteit
Het resultaat:
- Een helder beeld van jouw organisatie
- Klanten die zich verbinden met waar jij voor staat
- Medewerkers die actief bijdragen aan jullie missie en visie
- Je maakt beslissingen gebaseerd je merkidentiteit
- Je levert meer dan alleen transactionele waarde
Dit leveren we op:
- Relevantie – Jullie waarde in relatie tot de klant
- Visie – Jullie kijk op de wereld
- Missie – De opdracht die jullie jezelf opleggen
- Ambitie – Jullie gewaagde en hogere doel
- Belofte – Wat klanten kunnen verwachten
- Kernwaarden – Hier sturen jullie op
- Essentie – De essentie van het merk. Samengevat en eenvoudig uit te leggen.
Hoe werkt INC met jou samen?
De kern van een merk is vaak al aanwezig in de cultuur en waarden van een bedrijf. Maar het is best lastig om deze aspecten, die voor jullie wellicht vanzelfsprekend zijn, duidelijk te maken, te communiceren en samen te vatten. Onze strategen en ontwerpers gaan samen met jullie op zoek naar de essentie van het merk. We brengen het helder in beeld, onderzoeken de relevantie ervan en bundelen alles tot een merkidentiteit waar jullie trots op kunnen zijn.